Narzucenie woli dziennikarzowi!

Daniel DeNazi, twórca i redaktor prowadzący Sveiobladet, a także współzałożyciel i pomysłodawca portalu polski.no – jako dziennikarz i redaktor naczelny został upomniany przez Partie Pracy (Arbeidspartiet).

Dwa tygodnie temu Daniel odebrał telefon od doradcy polityka Hadji Tajik. Doradca, Edina Ringdal poinformowała Daniela, że tytuł artykułu oraz zawartość muszą być zmienione. Artykuł dotyczył wypowiedzi Hadji Tajik podczas programu TV. Doradca uważał, że Hadia nie kłamała, ale zapomniała tylko powiedzieć “prawie” podczas debaty w TV2. Wypowiedź była niefortunna, a sama Hadia szybko się poprawiła, kiedy dostrzegła błąd.

Daniel na swoim blogu określa rozmowę jako bardzo przyjemną, ale jednocześnie z wywieraniem nacisku.

Sveiobladet jest niezależną, bezpartyjną gazetą internetową. Wizją tego źródła informacji jest ukazywanie tego, co nie było zauważone. Wartość i demokracja to podstawowe dwa aspekty funkcjonowania gazety.

Poniższe zdjęcie obrazuje faktyczny SMS jaki otrzymał Daniel o Ediny Ringdal.